Ontwerp en prototyping van dynamische machineaandrijvingen
Energie-efficiëntie, compactheid, betrouwbaarheid en kosten zijn sleutelwoorden bij het ontwerpen van machineaandrijvingen. We bieden een modelmatige ontwerpbenadering voor het fysieke ontwerp en het controle-ontwerp van slimme machines met zeer dynamische aandrijvingen (met enkelvoudige & meervoudige bewegingen).

Wat bieden we aan?
Aan bedrijven die dynamische machines, aandrijfsystemen en aandrijfcomponenten ontwerpen en produceren, bieden we de volgende diensten aan:
- Begeleiding bij de keuze van de juiste architectuur voor uw aandrijfsysteem
- Fysieke modellering van zeer dynamische machineaandrijvingen (op basis van beschikbare CAD-modellen)
- Integratie van mechanische, magnetische en elektrische energieopslag in aandrijfsystemen en -componenten om de dynamiek te versnellen en de energie-efficiëntie te verbeteren
- Optimalisatie van bewegingsprofielen
- Ontwikkeling & prototyping van elektrische voedingselektronica
- Ontwerp & prototyping van hulpsystemen zoals koeling en smering
- Virtueel testen van aandrijfsystemen
Onze unieke software
We gebruiken verschillende unieke softwaretools in dit proces:
- Eigen instrumentarium op basis van CAD voor het ontwerpen van aandrijvingen met behulp van bewegingssimulatoren
- Co-designtool voor optimalisatie van fysieke parameters en controleparameters van aandrijvingen
- Ontwerptool voor TCO-optimalisatie van aandrijvingen met snelle en langzame energieopslag
- Actieve en passieve front-end-ontwerptool
Getuigenis uit de praktijk
We ondersteunen een pick & place-robot met een magnetische veer.
Probleem
Snelle heen-en-weer gaande bewegingen, zoals we die in pick & place-robots zien, hebben hoge koppelpulsen die leiden tot overgedimensioneerde actuatoren en een lage energie-efficiëntie.
Oplossing
Een magnetische veer ondersteunt de elektrische motor bij het genereren van de benodigde koppelpulsen.
Toegevoegde waarde voor de klant
Het gebruik van een magnetische veer in een pick & place-robot laat toe om kleinere en minder dure motoren te gebruiken (35% lager piekvermogen van de motor) en resulteert in lagere verliezen (30% lager energieverbruik), waardoor ook de totale eigendomskost (TCO) lager wordt.