Overslaan en naar de inhoud gaan
Home > Over ons > Nieuws > Persbericht: snelle start met satellietkantoor bij Howest

Persbericht: snelle start met satellietkantoor bij Howest

Flanders Make zoekt ingenieurs voor nieuwe vestiging in Kortrijk

In afwachting van de bouw van de nieuwe, eigen vestiging aan de Graaf Karel de Goedelaan in Kortrijk, neemt Flanders Make kantoren en laboruimte in bij Howest aan de Marksesteenweg. Dat kondigt het onderzoekscentrum voor de maakindustrie vandaag aan. Dat is niet alleen goed nieuws voor bedrijven in de regio die actief zijn in de maakindustrie, maar ook voor onderzoekers en ingenieurs die een boeiende job dicht bij huis zoeken. Flanders Make is immers op zoek naar nieuwe medewerkers om het team ter plaatse te versterken.

“Het rekruteren van hoogopgeleide, technische profielen is een van de grootste uitdagingen voor de toekomst. Dat blijkt uit een studie[1] die we vorig jaar samen met PWC uitvoerden. Omdat woon-werkverkeer steeds vaker als belastend wordt ervaren, zien wij het als een enorm voordeel dat wij vestigingen over heel Vlaanderen hebben waar onze ingenieurs aan de slag kunnen”, zegt Dirk Torfs, CEO van Flanders Make.

De derde vestiging in West-Vlaanderen zal vooral focussen op productie-innovatie. Dat is naast productontwikkeling immers van fundamenteel belang voor bedrijven om competitief blijven op internationaal vlak. Technologische innovaties voor de productie van kleine series aan de kost van massaproductie maken daarom een belangrijk onderdeel uit van de strategie van Flanders Make.

De faciliteiten in Kortrijk zijn complementair met de bestaande activiteiten rond machinebouw (in Leuven) en de voertuigindustrie (in Lommel). Er zal onderzoek gebeuren naar hoogtechnologische toepassingen zoals robotica en automatisering, virtual reality toepassingen voor de productievloer en het digital twin-principe.  Naast deze 3 vestigingen, werken de 500 onderzoekers van Flanders Make ook vanuit core labo’s aan de Vlaamse universiteiten.

Flanders Make is op zoek naar onderzoeksingenieurs, validatie-ingenieurs, software-ingenieurs en meer. Voor openstaande vacatures, kijk op https://www.flandersmake.be/nl/jobs.

[1] 87% van de ondervraagde bedrijven heeft moeite om de juiste talenten aan te trekken. “Industry 4.0: hype or reality?” Flanders Make en PWC. 2017. Ontdek de hele studie hier.