Een geslaagd cluster event in Antwerpen

Op woensdag 15 februari had het eerste grote evenement van Flanders Make in 2023 plaats. De talrijk aanwezige cluster-lid bedrijven zorgden al snel voor een gemoedelijke sfeer. Daarnaast liet meer dan 70% van de aanwezigen de auto thuis staan door de goede locatie vlak bij het station Antwerpen-Centraal. Gecombineerd met het boeiende programma hadden we zo de juiste ingrediënten voor een geslaagde dag.

Nieuwe research tracks

Starten deden we in drie sessies waarin cluster managers Wouter, Paola en Andrei een inleiding gaven rond de clusterwerking. Vervolgens kregen ook portfolio managers Patrick, Alexandru en Natalia het woord en werden de 10 nieuwe research tracks en hun rol binnen de clusterwerking toegelicht. Zo kregen de aanwezigen een duidelijk beeld van de nieuwe structuur en wat die voor hen betekent. In werksessies werden de industriële uitdagingen voor elk van de research tracks besproken.

Na de broodjeslunch en bijhorend netwerkmoment volgde COO Marc. Hij gaf een presentatie rond de verschillende (nieuwe) projectvormen. Marc legde de termen en samenwerkingsmodellen zoals SBO, IRVA en INFRA haarfijn uit en gaf de voordelen aan voor de deelnemende bedrijven.  

39 project ideëen in 6 parallelle sessies

Vervolgens namen onze onderzoekers het woord. In 6 verschillende zalen konden de bezoekers maar liefst 39 pitches rond gloednieuwe projectideëen beluisteren en hun potentiële rol in deze projecten ontdekken. Uiteraard kon je de pitches naar hartenlust combineren om zo het perfecte individuele programma samen te stellen.

Ook online sessies

We gaan deze pitches ook online aanbieden. Van 2 tot 9 maart organiseren we korte, online sessies waarin we deze 39 ideëen opnieuw pitchen. Je kan er ook vragen stellen en opmerkingen geven. Ideaal voor bedrijven die niet aanwezig waren maar toch op de eerste innovatie-rij willen zitten.

Ook lid worden?

Wil je ook graag lid worden van de Flanders Make clusters en mee ons onderzoek sturen op lange termijn?

Kristof Vrancken, Communication Officer

Kristof Vrancken is sinds 2019 Digital Communication Officer bij Flanders Make. Als Digital Marketeer met ervaring in zowel B2B- als B2C-communicatie schrijft hij met een frisse blik op technologische innovatie, over wat letterlijk en figuurlijk beweegt binnen ons onderzoekscentrum.

More about