Ugani produceert verbeterde en betaalbare prothesen voor ontwikkelingslanden

Ugani produceert verbeterde en betaalbare prothesen voor ontwikkelingslanden

Ugani Prosthetics is een Vlaamse sociale startup die als missie heeft om de prijzen van protheses te verlagen. Voornamelijk in ontwikkelingslanden, waar de gezondheidszorg minder uitgebreid is, willen ze protheses toegankelijker maken. Dit doen ze door middel van verschillende technieken en strategieën, waaronder lean management, supply chain optimalisatie, frugal innovation en digitalisering. Om de productie van hun protheses nog efficiënter te maken deed Ugani beroep op de expertise van Flanders Make om ook een lowcostversie van de scheenbuis te ontwikkelen, via een haalbaarheidsstudie. 

"Samen met Flanders Make ontwikkelden we een scheenbeenprothese die overal kan worden geproduceerd, met standaardmaterialen die overal verkrijgbaar zijn."

Ugani Prosthetics

Meer informatie?

Wil je graag meer weten over deze case? Of heb je zelf een gelijkaardig probleem? Neem dan snel contact op!

Kristof Vrancken, Communication Officer

Kristof Vrancken is sinds 2019 Digital Communication Officer bij Flanders Make. Als Digital Marketeer met ervaring in zowel B2B- als B2C-communicatie schrijft hij met een frisse blik op technologische innovatie, over wat letterlijk en figuurlijk beweegt binnen ons onderzoekscentrum.